Jag är åtminstone på väg åt rätt håll

När jag kom hem från dagens benpass satte jag mig ner och bläddrade i min blogg. Jag gick så långt bakåt jag kunde, vilket var till november 2010 och insåg att jag inte körde ben alls i november. Alltså antar jag att sist jag körde ben på riktigt var i Oktober någongång. Jag förutsätter att det är därför som mina ben inte orkar så pass mycket som jag skulle vilja att de gör. I alla fall vill jag minnas att de var bra mycket starkare förr, men jag är på väg tillbaka. Det känner jag på mig, jag ökade endel från förra veckan som var första veckan med 12:or sedan jag skadade mig. Det ska bli bra detta, snart köttar jag ben på riktigt igen!

Ben

Benböj
3 x 12 på 60kg

Benpress
3 x 12 på 100kg - ökning sedan förra veckan

Benspark
3 x 12 på 75kg - ökning sedan förra veckan

Legcurl liggandes
3 x 12 på 30kg
Här är enda gången jag numera känner av knät, vilket innebär att jag kör denna övning med en stor dos av försiktighet...

Vader i benpressen
3 x 12 på 145kg

Jag avslutade mitt träningspass med två rehab övningar för axel följt av 10 minuter kondis på cykeln!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0