Dagens träning

Det blev inte mer än en enda övning för axlarna, det blev inte ens en hel övning och knapp ett helt set. Jag hann inte ens värma upp ordentligt. Min högra axel sa STOPP! Och så fick det bli, tro det eller ej men jag lyssnade faktiskt och gav mig. Duktigt Sara ...

Eftersom axlarna inte ville samarbeta idag fick ryggen lida desto mer, fem övningar senare var den helt totalt slutkörd. Jag hade efter det gott om tid över innan jag skulle möta Sara, vilket resulterade i  tre övningar för magen. Det tyckte jag nog att den var värd... 1o minuter kondition fick avsluta dagens träning!

RYGG

Marklyft
4 x 4 på 73 kilo - ökning

Stående rodd med stång i yojstick
4 x 4 på 33.75 + 20 kilo (stångens vikt)

Front pulldowns
4 x 4 på 50 kilo - ökning

Latsdrag
4 x 4 på 26 kilo

Ryggresning i belly back ställning
4 x 12 med mig själv som vikt

För magen körde jag hängande benlyft, situps med lutad bänk och den sista övningen vet jag inte vad den heter. Jag skall försöka ta reda på det någon dag..

Om jag bortser från att min axel vägrade att samarbeta idag så tycker jag nog att jag fick till ett riktigt bra pass. Jag kände mig riktigt nöjd när jag gick där ifrån!


Kommentarer
Postat av: emma

Duktigt Sara :D synd bara att din axel inte vill samarbeta.. men det är lika bra att du slutar när den säger ifrån, för ush om det skulle bli ännu värre!



För mig gick det bra idag och jag är mycket mer nöjd idag än igår i alla fall :)

2011-01-27 @ 15:39:19
URL: http://emmastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är duktig Bettan :) Bra initiativ att vila axeln:) ses snart:)

2011-01-28 @ 07:45:59
URL: http://malinstraningsblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0