Vad har ni för bild av min träning?

"Börjar inte det här med träning gå lite för långt nu? Träningen styr ditt humör och du beställer hem massvis och kreatin..."

Jag har fått ett antal enligt mig konstiga kommentarer på senaste tiden, därav tänkte jag nu försöka att reda ut vissa saker. Som kommentaren ovan syftar till skulle min träning vara något skadligt och det kan jag knappast hålla med om. Vad har ni fått för bild av min träning egentigen? Jag tränar av den enkla anledningen att jag tycker det är roligt. Jag trivs med min gymträning och jag mår bra av den. Visst, jag kan hålla med om att jag lägger ner mycket tid på träningen, men vad mer har jag att koncentrera mig på? Jag har skolan och den sköter jag utmärkt, det är inget som behöver lida för att jag spenderar några timmar i veckan på gymmet.

Träningen styr ditt humör... Skulle det betyda att träningen påverkar mig negativt? Skolan styr också mitt humör. Skulle jag få göra en omtenta skulle mitt humör rasa med en väldig fart, betyder det då att jag ska hoppa av skolan? Jag förstår inte riktigt resonemanget med att min träning skulle vara skadigt enbart för att jag heldre lyckas bra än dåligt på gymmet. Jag tycker inte att min träning är skadig för mig på något sätt. Det är enligt mig snarare ett hälsosamt sätt att underhålla min kropp.

Hade de varit bättre om jag hade spenderat 4 pass i veckan på aerobic och spinning? Någonting säger mig att det är mer socialt accepterat med aerobicträning eftersom jag är tjej... Dock kan jag inte hjälpa att jag är född tjej och jag lär inte vara den enda tjejen på jorden som dricker lite proteinpulver, tar lite kreation och utför min träning på ett gym.


Kommentarer
Postat av: emma

Bra Sara! Stå på dig :) Min moster tränar mestadels gym och har gjort det väldigt länge, så det är inget konstigt med det. Och jag tycker att det är bra att man tränar om man tycker det är kul, eftersom man mår så himla bra av det och även bygger upp en stark kropp som orkar annat.



Och varför sitta hemma och söla när man kan åka iväg och träna en stund? Det är ju ändå en social grej och för mig som en slags terapi. :)

2011-01-24 @ 13:49:02
URL: http://emmastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0